onsdag 19 december 2012

Tomte...










Tomte från Åhléns, påslakan H&M Home, sockerlår loppis, horn från Country Interior, plåtpall Claes Ohlsson 99 kr.




Godafton kära Ni,


Dagarna rullar på, trodde att det skulle lugna ner sig lite på jobbet, men icke, det har snarare ökat, och så lite julklappshandling på det så blir man ytterligare lite mörare, men vi andas njuter och fast vi ska fira julen här för första gången och med släkten så känner jag mig faktiskt inte det minsta stressad.


I kväll klädde vi granen som inte var så frodig nertill och för första året så har jag den inte i en zinktunna (vilket brukar dölja om de är lite taniga) så japp vi får väl ha en ful gran i år helt enkelt, men syrran och alla måste ju ha något att prata om på julafton eller hur?! Skinkan är kokt och griljerad så nu blir det en ljummen skinkmacka till nattamacka, då känns det verkligen att är julen snart är här, och lite Ernst på det och Morden i Sandhamn...ååh såå mysigt en helt vanlig onsdag!!!


Några bilder från min lilla son H´s rum och det är inte juligare än en hyacint och julstjärna i fönstret, en klassisk skaka snö med vatten i? vad det nu heter och en nyinköpt tomte från Åhléns... Jag är långt ifrån klar med inredning eller hur jag vill ha det på övervåningen, därav blir det inte så mycket bilder därifrån, känns inte som det är så mycket att visa upp.


I kväll har jag även plockat ihop lite fina tröjor som jag inte använder längre och några tröjor och t-shirts från barnen och en vinterjacka, och lite mer lull lull. Detta ska jag lämna in till Stadsmissionen här i Linköping i morgon som sedan delas ut som julklapp på självaste julafton.

 De berättade att det är väldigt många barnfamiljer som kommer dit, stora som små för att få en julklapp och en bit mat. Även om det inte är mycket så är det i alla fall någon som blir glad över det jag ger. Och det känns faktiskt som den bästa julklappen jag ger i år!


Stor Kram!

Malin




1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.