måndag 10 juni 2013

Lite mer blommor...




Ett brickbord från Blomsterlandet fick det bli till vår vilhörna, här ska vi ha två solstolar sen. Nu blev det en liten blomhörna i ljusblått och vitt.







Ett fikonträd har jag önskat mig i många år och nu har jag slagit till. Det är högt och rangligt, inte så värst fint, kanske därför det var väldigt bra pris? Än en gång fick jag knöööla in en liiiite för stor växt i min lilla lilla bil, men allt går, eller hur?!







Afrikas vita lilja... känns lite tjusig.





Och så ljusblå höstvädd... oj oj oj...






Visst är den vacker?! Och som Ni ser, efter sol kommer regn, men nu var visst solen tillbaka efter rejäla skyfall, jag var genomsur när jag kom hem från jobbet idag, eftersom jag cyklar och inte hade jacka med mig.







Till och med första buketten står på "nya" bordet...en lastpall, vitmålad med hjul. Inte så tokigt om jag får säga det själv.






Å söta Malva testar soffan... Nu ska den målas vit och så kanske det är dags att börja tänka till på sköna madrasser och några kuddar.









Hallå där!


Vilken helg och vilket väder, underbart! Vi har varit på landet och åkt båt och fiskat... Barnen fick upp hur mycket strömming som helst och de fick tydliga instruktioner från min mormor att fiskaren rensar själv sin fisk och det nere vid vattnen. Och det gjorde dom efter sin lilla lektion, så söta! Så nu har vi ätit strömming dagarna tre...


Nu är det sista skolveckan, vilket betyder klassträffar och utflykter så det är full rulle och nu har jag och lilleman precis bakat inför morgondagen.


Hoppas Ni haft en skön nationaldag och helg!



Kram Malin




Inga kommentarer: