tisdag 28 maj 2013

Blivande soffa?...












Jaa vad säger Ni, dagarna dom rusar... 



Ännu en skön helg har passerat... Å så fick jag några extra pussar och fint pyssel från skolan på självaste morsdag, jaa det kan ju inte bli bättre.


Sen är det vardag och man hinner inte så mycket mer än att jobba, laga mat, göra läxor och sen är det diverse aktiviteter. Idag fick jag baka lite snabbt efter jobbet för att vi hade kvällspasset i lilla kiosken vid fotbollsplanen här i området, så där har vi hängt i kväll och grabbarna har spelat fotboll.


När vi kom hem så lastade vi ur lastpallar från bilen och försökte lägga ett pussel hur vi vill ha blivande soffan mot förrådet. Här har vi kvällssol så det blir en trevlig hörna, på dagen skuggar träden vilket barnen tyckte var super i helgen då de satt på rad på dynor och mumsade sin lunch då dom tyckte det var för varmt... Så visst är det skönt att kunna variera sig.


Nu är det ben som ska sättas dit och en front planka eller hur man säger... och så ska vi måla pallarna vita. Sen ska vi nog sätta hjul på en lastpall som vi kan ha som bord sen. Vi får se hur detta blir, kan bli riktigt bra men kan också se helt hajkon tajkon ut...


Bambustaket har vi satt upp här också som insynskydd och för att göra det lite mysigt och ombonat, men jag vete tusan vad jag tycker om det, mysigt från altanens håll men utifrån ser det ut som vi har byggt någon liten hydda... Ja ja det får väl lägga sig...

Nä nu är jag så trött så jag stupar nog i säng, killarna sover äntligen efter tissel och tassel och fnitter...busungar.



Kram på Er och tack för alla fina kommentarer!


Malin


1 kommentar:

LOPPISLIV sa...

Hejsan Malin! Ohhh så många fina inlägg jag läst ikapp nu, altanen blev ju kanonfin, så härligt med stor altan, det vill jag också ha!! Och de vita flätade stolarna är så himla fina, måste kika in dem på det stora varuhuset när jag kommer dig nästa gång :-)) Bambustaket låter spännande, du visar väl oss snart??

Ha det gott nu, kraaam Paula