torsdag 23 maj 2013

En härlig torsdag...





















I dag har det varit en sån där extra kul dag på jobbet!



Min älskade lilla son var på sin 
första prao...


 Glittrande och kvittrande satt han där och frågade tusen frågor och hjälpte till med det mesta och hjälpte de flesta. Varm choklad från kaffemaskinen och fika såklart. Sen lyxade vi till det med en lunch på stan och det är då man inser att de börjar bli stora när man bara sitter där och babblar om allt och inget och ha så himla kul tillsammans, helt underbart!


Jag har plockat in kvistar från trädgården och just nu står en blandad kompott på köksbordet. Ormbunkar det har vi massor av och jag börjar tycka om dom mer och mer.


 Utanför fönstren är det mest jord och min envise sambo krattar och krattar och jämnar till där de schaktat och nu sååååår han gräs, ja ni hörde rätt, alla andra verkar rulla ut färdigt gräs här i området men inte vi inte...ghaa och jag som är lite otålig och vill få klart, ja ja det blir nog bra.


 Så Ni kan ju gissa hur dessa små fyrbenta varelser som vi har, och nu menar jag nog mest Smilla som ni ser på kortet, nassar ner. Trägolvet är väl det som är mest tacksamt men soffan den är inte vit och i vita trappan är det varje dag små tass avtryck hela vägen upp till barnens sängar där de mest sover om dagarna och efter springer jag och torkar och torkar. Överkast tvättas och rystas hej och hå.


 Ja ja det är livet på en pinne, men det är rätt härligt det med! Det jag egentligen ville säga var att det ska bli väldigt skönt med gräs.


Nu är de finaste av alla skatter man kan tänka sig här igen och det är det allra bästa, så nu blir det barnabus och mys för hela slanten...



Trevlig helg till alla Ni som kikar in här! 


Malin





4 kommentarer:

Ulrika sa...

Gillar verkligen din blogg! Har du möjligtvis instagram så man får se mer?? Mvh Ulrika

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jag håller med, jättefin blogg..:-)
Ja jag undrar också om du har instagram..? Skaffa det annars, såå kul!

Trevlig hel till dig
KRAM

(Jag har skickat mail till dig..;)

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Hej vad tiden flyger fram nu. Naturen är såå underbar.
Altanen blev ju hur bra som helst. Skönt att kunna gå ut där och njuta av soliga dagar.

Många kramar Caroline

Jaaa skaffa Instagram ;)

Ann Kåge sa...

Tusen tack för din härliga, vackra och inspirerande blogg.
Kram Ann