tisdag 14 maj 2013

Blommande stenmur...





















Stenmuren har börjat blomma...den är helt ljuvlig.
 Tänk vilken tur att vi lät den vara och inte blåste på med högtrycken som vi tänkt från början...hm, tur man tänker till ibland.

Altanen ja...känns som den aldrig blir klar fast jag bjuder snickarna på bullar, chokladbollar, dricka och allt möjligt fika bröd om kvällarna ha ha... Men i kväll tror jag att de smäller på de sista bräderna. Det blir ju väldigt stelt och kalt men tanken på sikt är att ha planteringar framför altanen så det ser lite vildvuxet ut, en bambumatta har vi köpt som vi ska fästa på en del som insynskydd, kan bli bra...ska bli kul att testa i alla fall. Halva baksidan har vi sått gräs så trädgårdsmästaren är ute och vattnar om kvällarna, det är alltså min sambo.

Så här såg det ut i förra veckan och då satt vi ute i trädgården och käkade mat, himla mysigt att sitta så där ute i gräset under körsbärsträdet. Japp så då bestämde vi att grythyttanstolarna minsann får vara kvar där för det är där själva gunget kommer till sin rätt... Jaha så då var vi plötsligt lite stolar kort till altanen. Ni ska få se vilka det blev i veckan.



Kram så länge 

Malin



5 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Ni får det ju hur fint som helst:)

Ha det gott fina du!

Kram

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Vilken underbar tomt ni har! Vackert hus och både stenmur och gärdsgård. Rena drömmen! Skönt med uteplatsen, ser jättefint ut. Vi måste ses snart, eller hur? Det vore kul att träffas med alla killarna. Jag messar dig,kram Victoria PS. Tack för din goa kommentar hos mig, förresten.

LOPPISLIV sa...

Det blir ju kanonfint! Ohhh vad härligt med en så stor altan, och tomten ser så mysig ut också!
Ha en fin onsdag!
Kram Paula

Anonym sa...

Du har en fantastiskt inspirerande blogg! Min nya favorit! Jag undrar vart den stora stjärnan kommer ifrån som ni har på väggen över soffan?

Trevlig helg
Kram Emma

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Emma, Tack och vad kul!!!

Stjärnan köpte jag på Blomstertorget här i Linköping de hade haft det vid någon skyltning eller plåtning och var egentligen inte till försäljning... Men jag tyckte mig se en liknande i någon tidning och undrar om det inte kan vara från Affari, jag vet inte... tyvärr...

Trevlig kväll,
Malin