tisdag 7 maj 2013

Smultrongården...













Solen skiner mina vänner...





Visst är det väl helt underbart ute, man blir ju helt salig. Även att jag suttit inne hela dagen på jobbet så, ja belöningen kom när jag slutade, bara att hoppa på cykeln och cykla hem i en tunn tröja... jaa då känner man att man lever och ett Ronja skriiiik skulle ju passa perfekt en sån här dag.

 Man vill ju liksom inte gå in på kvällen hur trött man än är... igår sådde vi massa gott i våra små odlingsbäddar som blir perfekt till sommar grillen, och så platerade jag rabarber, det saknar jag så mycket så heja heja nu måste det växa fort så jag får mig en god rabarberpaj pronto. Lite häck har vi planterat för att bygga vidare på den gamla, fix och trix men himla sköna avkopplande aktiviteter efter en dags jobb som sagt. Det är avkoppling för mig i alla fall.

I lördags åkte jag och min jobbarkompis till Smultrongården, en skön och välbehövlig dagsutflykt, en sån där feelgood dag, hon och jag, babbel som bara tjejer kan och till råga på allt så är hon porscheägare så för första gången i mitt liv så börnade vi porsche vilket inte var fy skam så det var med stora smilgropar vi kom fram, ha ha.

 Alltid lika trevligt att komma till Eva som är ägarinnan. Det känns som man kommer hem till henne varmt och välkomnande med sååå mycket fina saker och härliga kläder...och deras smaskiga fika. Den här gången prioriterade jag mig själv lite som jag är väldigt dålig på, så lite nya fina eller snarare coola vår kläder fick det bli med hem. 

Kram på Er,
 nu ska jag kolla till snickarna som skruvar för fullt på altanen.



Malin 



2 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Vilken mysig utflykt, affären ser ju jättefin ut!! Härligt att unna sig själv, kläder är ju så himla roligt också!!!

Ska bli kul att följa altanbygget, det kommer garanterat att bli helt kanon. Jag skulle vilja bygga om vår altan till modell större, men maken som ska göra jobbet är inte lika entusiastisk...wonder why?? :-)) Ha en fin kväll!! Kraaaam Paula

Jes/Vita villa vila sa...

Fina Malin, det låter som en riktig toppenutflykt :) Särskilt biten med Porschen... wrooom, hihi!

Hoppas allt är bra med dig! Hörs snart igen, Kram kram Jes ♥