onsdag 7 december 2011

Polkagriskäppar...





På dagen är jag pigg och flitig på jobbet... Sen kommer jag hem och då vill jag ta tag i allt det där jag tänkt på under dagen....men icke, då slår tröttheten till... 

Små dikesgranar som jag räddat pryder små tillbringare och urnor, vita hyacinter här och där i enkla glasburkar, polkagriskäppar och polkagrisar så att det blir mysigt för barnen. Och saffransbullar förstås, det är såå gott! En varje kväll gör gott för magen.

Min jul är vit och krispig och väldigt enkel... jag tar det som naturen bjuder på och brunt, grått, silver och vita toner...det ger mig lugn och harmoni. Nu är ju inte mitt kök här i torpet så vitt, eftersom jag fick ett ryck då jag flyttade hit  och jag ville ha rosa blommor och turkos bänk...men det är charm och det passar perfekt i det här lilla torpet.

Ta hand om Er därute!
Kram
<3 Malin


Inga kommentarer: