söndag 29 januari 2012

Sköna vinterdag...






Vilken härlig vinter helg! Några minus, lite snötäckt och en sol som strålat och genast gör hela kroppen glad...

En skön helg varvad med några besök till soptippen, även lämnat några fulla flytt kartonger till mamma där saker skall förvaras tills huset är klart...och så har vi börjat köra lite möbler till min blivande sambo...där jag och trollungarna ska flytta in om några veckor.

Vi passade på att ta en skön långpromenad på isen i strålande solsken, när vi lastat ut möblerna hemma hos K...det är ju guld värt att få möjligheten att bo i ett område med sjön, idag var det ju helt fantastiskt vackert ute. Och extra bonus att springa på mina barn på isen så jag fick snossa lite på dom.

Så här hemma hos mig är det inte så jätte mysigt längre...flyttkartonger och oordning, en som var glad idag var i alla fall min fina "K" som genast tyckte det blev såå väldigt hemtrevlig bara att jag stoppade in några av mina saker i hans radhus... Vi ska nog få till det där, med lite enkla medel, eller med en kvinnas hand kanske det räcker med :-)

Nu har vi ett datum när huset kommer och det ska bli såå himla kul för då ser man ju att något börjar hända och vi kan ju bara gå upp till tomten på några minuter så det blir perfekt, och efter semestern är det inflytt, tack och bock säger vi för det och håller givetvis båda tummarna nu för att allt ska gå vägen...

Körsbärskvistarna har nästan slagit ut, och pärlhyacinter gör vår på min bänk i vardagsrummet... Läste efter formex mässan att guldfärger börjat smyga sig in i hemmen, därför kunde jag inte låta bli och fota min guldsprayade ram som hängt här i hallen snart två år... ;-)

Kram på er alla och ha nu en bra början på veckan!
Malin

Inga kommentarer: