tisdag 24 juli 2012

Grå malva...






Vi har varit hemma några dagar och pulat uppe vid huset... 

Om 8 veckor kommer vi bo där i vårt Solebo, vilket givetvis känns helt otroligt. För exakt ett år sedan köpte vi tomten, en lång resa men också helt underbar.

En sväng till blomstertorget fick det bli idag, det var såå länge sedan och nu mina vänner kliar det som tusan i fingrarna.

Vi har kört bort mycket av skräpet på framsidan och man kan ÄNTLIGEN börja "piffa" lite.

Trots 28 grader och Linköpings första värmebölja gick jag där och insupade allt vackert... jag skulle kunna gått där i flera timmar...och jag skulle kunna köpt hur mycket som helst och dragit igång värsta projektet, men idag blev det några godingar och jag blir bara så lycklig av att gå bland alla blommor, galet men sant!

Några av mina favoriter fick följa med hem, men än så länge får de samsas i  zinkurnor men sen ska det planteras i höst.

Perovskia oj oj så bedårande och så extra fin nu mot den vita putsen och grå spröjsen, blå bolltistel, rysk martorn, och en svajande jätte verbena.

En ny blomma för mig planterade vi idag innanför muren och det var den sagolika "Grå Malvan" (rosa) den var i ny tappning och lika hög som en stockros, helt underbar och den gör sig så bra vid stenmuren, fler kommer det bli på sikt "Lavatera `Rose Baby`var namnet för den blomster intresserade.

Nu bär det av till havet... 

Kram Malin



1 kommentar:

Ewa`s Galleri sa...

Vilket fantastiskt hus ni kommer att få
Den grå malvan var verkligen fin
Ha en fortsatt skön vecka