måndag 2 juli 2012

Vit keramikblomma och rosa lavendel...










Dagarna rusar...sista veckan innan semestern och det ska bli så underbart!


Här i Linköping så har jag ju en klar favoritbutik när det gäller blommor och inspiration och det är "Systrarna Grön". Här finner man världens raraste tjejer som jobbar, och de är så duktiga på att ligga steget före och göra så mysigt i sin butik. Nu hade de i dagarna fått hem en ljuvligt rosa lavendel så den fick följa med hem likaså en eucalyptusväxt... 


Jag drömmer såå om att för börja göra iordning runt huset och fixa en liten svängd grusgång mot vår entré med blommor vid sidorna. Då skulle just denna rosa lavendel göra sig så bra, sen vill jag ha ljusblå lavendel, vita blommor och växter med silvertoner på framsidan. Det blir nog fint mot den vita putsen och de ljusgrå spröjs och vindskivor som finns på huset....


Och ser ni Nordals vita keramikkruka med blommor från tomten? Den är verkligen super fin med de två öronen, den har en given plats i matsalen.


Jag hittade den vita keramikblomman som står på armeringsjärn på Hemslöjden i Linköping. Keramiker är Jeanette Bennich. Måste säga säga ett det är en riktigt vacker fägring som också kommer få pryda vår entré framöver... 


Nu är det inte långt kvar, vare sig till semestern eller till inflytt av hus...känns helt overkligt... och alldeles alldeles underbart. 


Kramar till Er,
Malin



3 kommentarer:

lotta sa...

Rosa lavendel. Mmmm i love it! Det har jag aldrig sett, kul! Lycka till med dina rabatter. Det låter mycket fint!!! Kram Lotta

Villa Hemma sa...

Ljuvligt.
Jag önskade att jag också var intresserad av lite trädgårdsarbete, men det är helt tomt. Inte en känsla eller droppe av intresse. Fast just nu har jag fullt upp inne :)

kram på dig!

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint med rosa lavendel, i år hittade jag vit lavendel som jag satte i en zinktunna, det blev så charmig kombination. Just lavendel i alla de färger är så vacker och skir blomma :-))

Så spännande med inflytt i nya huset...ser framemot att få se hur du inreder, det kommer att bli tokfint är jag helt övertygad om!

Kraaaam Paula