onsdag 29 augusti 2012

Capere ad vespum...









Betyder fånga kvällen...


Och visst gör vi det. Njuter som bara den. En efter maten kvällspromenad med den man älskar i klar och frisk höstluft är väl nästintill oslagbart?! Att rensa alla tankar och gå igenom dagen, att drömma och planera, njuta av att vara här och nu. Och bara det att få dela allt detta tillsammans med någon, det är livet, i alla fall för mig...


Kvällsolen speglade träden så fint i fönstren tyckte jag. Höstanemoner rosa och vita är en av mina absoluta favoriter, just nu samsas de i zinkurnor, senare i höst kommer de planteras på insidan av stenmuren...

Vid groventrén står ett olivträd och en vacker ljung med små bär som ser ut som vita pärlor...


Kram 


3 kommentarer:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Höstanemoner är så vackra, några ska få flytta hem till min trädgård har jag tänkt :)

Kram Caroline

Jes/Vita villa vila sa...

Fina Malin!

Ert nya hus ser sååå magiskt underbart ut så jag förstår att du stormtrivs!!! Du är verkligen duktig att se till både detaljer och helhet! Fantastisk inspiration ♥.

Stor kram Jes

Anna sa...

Vilken härlig blogg och vilket fantastiskt hem ni håller på att skapa! Återkommer gärna!

Kramar från Gotland!