måndag 13 augusti 2012

Skafferidörr...







För ett år sedan fick vi en gammal dörr av våra bästa vänner som dom hittat på blocket... 

Nu ska den bli vår skafferidörr. Ser ni nyckeln? Den har dom format till ett hjärta, så underbara. Tack bästa bästa!!!

I kväll tvättade jag av dörren med måleritvätt och i morgon ska jag måla dörren i en grå nyans. 

Jag tyckte insidan av dörren hade så fin färg så den får nog vara kvar, lite sliten i diverse kulörer och den gamla järntröskeln finns kvar... Det blir det enda gamla som byggs in i huset med förhoppning om att det i alla fall mjukar upp köket lite...

Vilken underbar kväll! Det är så skönt att gå upp till tomten efter jobbet och göra några små jobb, ingen jäkt och ingen stress och solen skiner... 


Nu blir det en kopp thé och en bra bok!


Kram Malin 

1 kommentar:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej finaste Malin!

Tack för dina söta spår hos mig, de gör mig alltid så glad!

Såå kul att läsa och uppdatera sig här på din blogg om ert vackra nya hus, det kommer bli som en dröm - alldeles underbart, det ser jag det!

Jag är hemskt ledsen däremot att jag faktiskt inte vet hur du får bort knappar/bluppar som du skrev om... hm... någon inställning ser det ut att vara, men vad...? Vet inte tyvärr... Hoppas det ordnar sig!

Ser med spänning fram emot alla dina bilder om fortsättningen med su casa :)

Kram Jes ♥