måndag 17 december 2012

Silvriga hjärtan...










Några grenar från äppleträdet,


tillsammans med lärkkvistar som jag pyntat med några varianter av hjärtan från Nordals ger en aningens vintrig känsla i ena fönstret. Julstjärnorna ligger i de stora fönstren som går ner till golvet, och jag måste säga att jag gillar det mer och mer... Eftersom det är inbyggda spotlights i fönstren så hade det nog blivit lite kaka på kaka att ha de hängandes...så jaa varför inte.(Å så smiter Malva förbi idag igen...)

Igår var det en skön söndag med gott julbord med kära svärföräldrar, mätt och belåten och med en liten ålborg innanför västen drog vi vidare för att inhandla lite blommor till julhelgen. Tänk så mysigt det är ibland att bara gå och skrota och inte jäkta. 

Då hittade jag något så fint som egentligen inte var till salu utan som varit med i någon skyltning, tänk så glad man kan bli när man hittar något som är lite annorlunda och som inte kostade så mycket eftersom det egentligen inte var tänkt till försäljning. Nu sitter den i alla fall uppe på väggen ovanför soffan där nere.


Nehe nu blir det en kvällssväng ut i julvimlet för att handla julklappar till barnen... 


Ha nu en riktigt Skön kväll! 

Kram Malin




3 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Så söt hon är er Malva :-)) Och vad fint i ert sovrum i förra inlägget. Härligt att ta det lugnt på helgen. Ha nu en fin start på nya veckan! Kraaam Paula

LOPPISLIV sa...

Hej igen...Jag glömde ju alldeles bort att skriva att jag blev sååå nyfiken på vad du egentligen hittade för något spännande?? :-)) Du visar väl oss snart hoppas jag. Kram Kram / Paula

Anonym sa...

Vilka fina hjärtan! Och vilken fin katt :) Är så nyfiken på lite andra vinklar ur erat vackra hus, kan vi inte få se, pretty please?! Ha en fin dag! Kram!