måndag 29 april 2013

Utefix...





















Lyktor hänger nu i äppleträden...



...projekt trädgård har nu tagit fart. I helgen har vi jobbat med att få ordning på stenmuren på framsidan som behöver lappas lite här och där med stenbumlingar. Jag har delat på befintliga stenväxter som jag placerat ut över nya stenar så får vi se om de tar sig. Jag försöker bevara de perenner som finns och gräver ner lite här och där på innsidan av muren, det är fortfarande delar av trädgården som måste schaktas då det är nivåskillnader.


Altanbygget är påbörjat och grävskopan håller på och fixar till jordhögarna som legat där sedan huset byggdes.

Vi njuter av att allt äntligen börjar ta form och det ska bli så rackarns skönt med en altan.



I morgon kväll hälsar vi våren välkommen nere vid sjön där det är valborgsmässofirande.
 Det ska bli himla mysigt! 




Trevlig Valborgsmässoafton till Er! 



2 kommentarer:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Åh vad kul att ni startat den stora trädgårdsresan:) Det är ju så härligt att ha en mysig uteplats och det ser toppen ut. Vi måste få till en träff snart. Ha det gott och hälsa alla killarna. kram Victoria

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Det är ju så underbart att kunna vara ute i trädgården nu. Det kliar riktigt i fingrarna av att få sätta igång med lite trädgårdsprojekt. I år känner jag mig extra taggad att få iordning lite här på gården. :)
Det ska bli spännande att se hur er trädgård tar form.

Kram Caroline