måndag 3 juni 2013

Akelja...


 


Vid brevlådan där vi återuppbyggt stenmuren och som just nu är helt kal, satte jag ner några akeleja, ormbunke och lupiner som växer på vår tomten, en tager vad en haver...










Ser lite mer inbjudande ut för brevbäraren...







Upp mot entrén gjorde jag lite spontant en rabatt... Den mjukar av den ganska stora och stela ytan. Här har jag blandat några av mina favoriter, lavendel, höst anemoner, bolltistlar, perovskia, rysk marton, vit och ljusblå höstvädd, busk malva, vit stäppsalvia och en vit akeleja. Några stockrosor har jag planterat innanför stenmuren där det också växer massa perenner från de tidigare ägarna vilket jag tycker är kul att spara. Nu är det bara att vänta med spänning på resultatet. Visst är det svårt att veta hur tätt man ska plantera och vilka som behöver mer plats, men det är ju det som är det trevliga med just perenner att det är bara är att experimentera, dela och ändra om.





Nu har jag precis kommit hem denna måndagkväll och klockan är mycket efter en trevlig kväll med kvinnligt nätverkande som gett mig nya kontakter och jag har fått träffa riktigt härliga och positiva tjejer sån´t ger energi.

Helgen tillbringade jag och min syster med vår kära mor som fyllt 60 år. Vi drog iväg med henne på äventyr med okänd destination och har njutit vid havet med god mat, vacker utsikt och mycket fnitter och mycket mycket mamma döttrar fnitter. Tänk att man kan ha så kul ihop! Jag tror att det var den bästa presenten för vår mamma, att få rå om oss på tu man hand.  

Så inget har hänt här hemma, ingen ute soffa att visa upp... Här kör vi lite manjana, njuter här och nu och stressar inte ihjäl oss... Så himla skönt!

Kram på Er, och Ni som efterfrågar Instagram.... njaa det väntar jag lite med.


Malin 

1 kommentar:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Såå fint ni har det..:-)
Älskar stenmuren!

Kram Susanne