tisdag 27 september 2011

Vi skrapar...





Helgen har bara rusat iväg, och varje gång vi kommer upp till "tomten" så blir vi så ivriga så då börjar vi med allt möjligt samtidigt och så blir det inte så mycket gjort...känns det som i alla fall. Vi skrapar och skrapar vår lilla bod som står på tomten, den verkar vara målad i rätt många lager och färgen sitter som tusan... Idag tog vi ledigt från våra jobb efter lunch och vi har högtrycksprutat och skurat och tagit dundermedel för att få lite hjälp på traven med vår skrapning, sakta men säkert. Ghaaa jag vill bara få sätta igång och börja måla det vitt, få upp fönstren som jag har kittat och skrapat, upp med zinkhängrännor och börja fixar runtomkring där de små landen är idag. En vacker klematis växer uppför armeringsjärn, och här ska örtträdgården samsas med gammeldags växter, grus och sten som gör mjuka gångar... Längtar...

Tror vi är klara med ritningen, golvvalen är i stort sett klara...Betonggolv, plankgolv... Liggande råspont på några väggar, någon rå betongvägg tror jag det blir också... Träspont i ryggåstaken i kök och badrum... Grå pardörrar med glasspeglar till entrén... Mmm det kan bli bra!

Fortsättning följer,,,

Många kramar Malin

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

TACK Malin :)
Nu hittade jag hit!! Hi hi. Jättekul att få följa din nya blogg & din nya resa! Spännande!

Kram Jes ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Vilket fint typsnitt det blir!!! :) Tummen upp! Så fina varianter har inte jag! ;)