söndag 18 september 2011

Min farstukvist





Ännu en helg har snart passerat med riktigt härligt höstväder. Jag verkligen älskar den klara höga luften, och bara att gå en sväng i skogen och sen tillaga en fantastisk lunch av trattisar och trumpetsvamp det är lycka för mig och jag ser verkligen att barnen njuter... Äpplen och päron finns till tusen, tyvärr orkar jag inte ta hand om allt, så idag har vi kastat in väldigt mycket till hästarna som går i hagen bredvid tomten...det bara dreglar äpplemos ur munnen på dom så söta å vad dom tycker det är gott... 


Bilderna visar min farstukvist. Jag är mycket nöjd över den fina fotogenlampan som jag kom över och tillsammans med trådkorg, mossa, murgröna och lite vintergrönt ger den liten höstig känsla. Blomstertorget här i Linköping, i stort sett nextgårds med mig har just nu 50% på alla krukor och utegrejer, så trådkorgar och lyktor finns för den som gillar till väldigt bra pris...


Inget jobb på "vår" tomt i helgen, det känns inte som man hinner med så mycket, samtidigt är det inte så mycket måsten egentligen mer än att stugan som finns där idag skall rivas, vi sparar ju en slant om vi gör så mycket som möjligt själva...vi ska nog börja med det nästa helg.


Funderar mycket på golv inne till nya huset... Vi vill ha plankgolv matsal/vardagsrum och i sovrummen. Men i hall och i köksdelen vill vi ha stengolv. Ena sekunden vill jag ha franskt terakottagolv och i andra mer mot det grå betongliknande.... Har förstått att det är svårt att få till betonggolvet så att det blir fint, hittade 
betong klinker och det kan vara ett alternativ. Om vi väljer det vill jag även ha betong bänkskivor som då får bli plats byggda... Oj oj man har så mycket i huvudet  inte lätt att få till det... En lantlig men industrikänsla och vitt och grått skall vara genomgående i huset...och ljus mycket ljusinsläpp det är A och O.
Är det någon som har bra tips på golv så är jag mer än tacksam för det?!


Nu får jag önska alla en bra start på veckan!
Många kramar
Malin

1 kommentar:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Vad fint du har gjort, lite mysigt är det ju med höst i alla fall! Jag fick ju också med mig några trådkorgar hem från blomsteraffären igår och några skall med till ön till skördefesten. Har man inget hus än måste man ju i alla fall pynta lite, eller hur? Kram V