måndag 3 oktober 2011

Mitt lilla torp...







Det är dax att börja packa in trädgårdsmöbler nu när hösten är här... 
Men med 20 grader och strålande solsken blev det kvar ute även denna helg. Det är så fint ute så man blir helt tårögd, lugnt stilla och alla vackra färger. 

Här är några bilder från där jag bor idag, ett charmigt men slitet gammalt torp. Jag hängde en ljuskrona i körsbärsträdet när jag flyttade in och det är 1.5 år sedan, den ser visst lite läbbig ut nu, dags att byta ut tyget och ljusen...men den var fin där på våren när alla körsbärsblommor blommade så fin. 
Barnen och jag matar hästarna som går precis bredvid tomtgränsen med alla äpplen som ligger i gräset varje dag, det är ett par kassar... 
Jag önskar att jag hade mer ork så att jag kunde ta hand om all frukt men jag får vara glad att jag har en mormor som förser mig med fantastisk god äpplemos med äpplen från min egna trädgård. Tack rara söta du! <3

Ljuslyktan som hänger på väggen är från Zetas handelsträdgård, den lyser upp fint nu när mörkret smyger sig på. Trådrullen från bygg gubbar där äpplekorgar samsas med mossa och vit ljung...

Hittade en cool tapet den kanske man skulle kunna ha på någon vägg i nya huset?! Visst är den ful/snygg?!

Önskar alla en fortsatt härlig vecka!
Kramar Malin

3 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

Men här är du ju!! Jag följde dig förut och jag har väntat på att du ska komma tillbaka!! Lucky me!

Lilla Majken sa...

Fantastiskt fint, vilken underbar trädgård!

Kram Therese

marie sa...

Hej!
Jag är så himla glad för din skull! Björn berättade i helgen då de var här på besök. Förstår att du planerar nu, det kommer bli sååååå fint. Nu ska jag sova men vi hörs sen!
Kram
Marie