lördag 22 oktober 2011

Smilla...





Jag kunde inte låta bli att ta kort på Smilla som också har tagit helg...värre stuggris finns nog inte och visst är hon bedårande söt... Här ligger hon i Viggos säng lilla trulsan!

Dagarna bara rullar förbi, när det gäller huset så står vi precis där för påskrift... 

Vi har dragit av och dragit ifrån lite till... Skit att det ska vara så dyrt att bygga hus, och det som gör att det springer iväg, det är att man vill ha ett vanligt "gediget" hus, det är just ordet "gediget" som gör att det det blir ett lyxhus i husleverantörernas kalkyler.
Pyttsan heller att det är!!! :-) Att man ex vill ha allmogeträlister runt om de fina spröjsade fönstren trodde ju jag givetvis att det var standard, nix, innertak är plattor, götapetter vem vill ha det när man ska bygga nytt om det då ska vara "gediget". Att bygga nytt hus med känsla det kostar... Varför då inte lösvirke...jaa det är frågan, men vi orkar inte är nog svaret! Det känns ändå skönt att få ha en entreprenör som håller i det...givetvis blir det mycket jobb ändå och det gäller ju att vara på plats hela tiden.

Just där står vi nu! Vi väntar in den sista kalkylen... här är grundvarianten på huset, vi har ändrat hela planlösningen och fixat om det mesta grundprototypen jag tänkte att det kunde vara kul att se, så man ser skillnaden när jag lägger ut skissen nästa vecka...

En underbar helg önskar jag Er alla!
Kramar Malin

3 kommentarer:

smultrongården sa...

Hej Malin!
Kul att du gillade det:)
Och ännu roligare att du kommer m en kompis till jul. Hinner inte läsa din blogg nu men skall absolut gå in senare - ser att du skall bygga hus!! Åh vad skoj, efter regn kommer ju sol - är sååå glad för din skull:))
Skall bli skoj att ses igen,
ni är hjärtligt välkomna.
Kram Eva

Villa Hemma sa...

Hej!
Vad spännande! Jag vill se ritning! Leverantör av hus? Funderingar? Val? Jag är såå nyfiken :)

- Jenny

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Hej vännen, vilka mysiga bilder på Smilla. Nu följer jag din blogg också. kram kram