måndag 7 november 2011

Skam den som ger sig...






Vår lilla bod som står på tomten, den har vi skrapat och skrapat, sköljt med alla möjliga medel och haft värmepistol, högtryck och allt man kan tänka sig... Det var ingen falu röd färg innan i alla fall, shit vad vi har fått slita... Det är ju inte så kallt än så i helgen fortsatte vi... Så nu har vi målat och målat den lilla boden som ska vara redskapsbod och på kortsidan var det dass tidigare, där ska jag ha hyllor med krukor och diverse planteringsgrejer. Planteringsbänk och örtaträdgården ska vara på den sidan. I huvudet är det jätte fint...vi får väl se vilket år allt det är klart... 

Nu ska det målas ett varv till och nya zinkhängrännor och vindskivor ska upp, plåttaket tycker jag är fint så det får vara kvar. Några stall lampor skall sättas upp. Sen ska grävas bort gräs, läggas duk och på med singelgrus och stenar för att dölja kanten nedtill... Fönstren är kittade och klara och det är första gången som jag har gett mig på något sådant. Det är såå kul, och när man ser skillnaden...

Det ser ju lite mysigare ut när det är sommar förstås och min älsta son han tyckte det blev för vitt... Men det blir nog fint när fönstren kommer upp och det klättrar upp någon ros på väggen...

Önskar alla en bra start på veckan!
Kram Malin


2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Malin,
Å det ser jättefint ut!! Ha ha - är inte det en ganska vanlig kommentar från barn. Att det blir för vitt :). Tycker mig ha hört det här hemma också vid flera tillfällen!

Stor kram Jes

Annika sa...

Så kul att du bloggar igen! Och så spännande med ett nytt hus, det ser ut att bli jättefint! Jag kommer tillbaka och tittar på fortsättningen och dina fina bilder!