fredag 4 november 2011

Sköna fredag...




Underbara fredag...hej vad veckorna rusar... 


Hör mig själv sucka lite när jag dammsuger och svabbar runt i huset, att ha världens största leonberger och ett par katter gör ju sitt...men tänker om ganska snabbt, åå vad tomt det skulle vara här hemma utan alla underbara fyrbenta djur... 


Nu är ju mitt torp inte så stort, dryga 100 kvm då går det ju rätt snabbt och med gamla breda plankgolv så ja...det är ju inte direkt att det syns... Reflekterade över att vårat "nya" hus med väldigt vita plank golv kommer vara 200 kvm, oj oj...tack och lov har vi inte valt furugolv, vilket jag uppelvde som väldigt svårstädat i mitt förra hus, i alla fall när man har massa djur och barn.


Idag infann sig adventskänslan...hm... visst är det så himla mysigt den här tiden. Jag verkligen älskar november, tända ljus, en tänd brasa, mossa, lingonris, det blir så fint med enkla medel och snart kanske en adsventsstjärna hänger i fönstret...på landet är det ju ingen som märker att man gör det lite för tidigt, jag och barnen vi tycker att det är mysigt och det är ju det som betyder något.


Nu ska jag och finaste K på fredagsmiddag till min bästa syster med sambo kanske blir det lite glögg...


Önskar alla en underbar och skön fredagskväll!
Kram Malin

Inga kommentarer: