torsdag 19 januari 2012

Köksglimt...






Den största anledningen till att jag återupptog bloggandet är för att mina bästa vänner åkte till Thailand i augusti precis när vi köpte vår tomt... Det var nog det största bekymret för dom att vi skulle bygga när dom var borta... Då det är ett av deras största intresse. Nu följer dom processen via bloggen och det tycker jag är jätte kul och jag hoppas dom säger bu...när vi tänker fel! När dom kommer hem i juni så är nog inte vårat hus klart så dom kommer få vara med och lägga den sista touchen :-)

Därför kommer här En glimt på vårt "blivande" kök!

Det påminner vagt om mitt tidigare kök men inte alls lika stort... 

Och så blev heller inte så som vi sagt från början, då skulle vi ha betong golv och betongbänkskivor... 

Nu blir det vita breda plankgolv och svarta bänkskivor, vita enkla underskåp, porslinsho och äldre variant kranar. Fläktkåpan blir Fjäråskåpan "Tradition" det blir ett fint smycke, jag som annars är allergisk mot fläktar, men den här känns elegant. 

Sen får vi se hur många som får plats vid den lilla köksön (som jag är halvt skeptisk till...), men några Tolix pallar ska vi nog få rum med. Mellan kyl och frys ska vi ha ett platsbyggt skafferi, dörren har mina vänner som nu är i Thailand köpt till oss så den väntar på att få flytta in, ett skafferi det har alltid varit en dröm.

Ryggåstak med vitlaserat trä ger rymden och utgång direkt till altanen är pricken över i... Kan bli bra...hoppas!

Önskar alla en skön kväll!
Kram Malin







1 kommentar:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Oh vad snyggt det blir, och vilken fin köksfläkt. Själva har vi hittat en på blocket, ( hihi, men den får också duga..) Spännande med skafferidörren, de hittat. Absolut en tur till Vadstena, nu är jag redo att handla! kram kram