tisdag 17 januari 2012

Fönster...





En bättre tisdag tack och lov!!!

Fönster är inte helt enkelt, jo kanske om man har ett gammalt hus som jag bor i just nu, men inte när man ska bygga nytt. Vi har valt rutiga spröjs rakt igenom, där jag bodde tidigare www.whiteseason.blogspot.com hade vi kryss spröjs uppe till, fantastiskt fint till ett falurött hus. 

Vi fastnade med våra köksfönster och kände oss allmänt jobbiga hos vår A-hus representant :-) Vårat kök, som ni ser på bilden har tre fönster ovanför diskhon som är lite högre än standard (såklart...suck!) Men det blev för platt utifrån tyckte vi kändes inte bra för ögat och vi har ritat dit alla möjliga varianter med halvmåne ovanför, cirkel ja jag vet inte... 

När vi har varit ute och åkt på landsbygden så ser man ju att alla gamla lador har som bilden höst upp som jag tagit. Det mittersta fönstret går en ruta upp högre upp än de övriga... I helgen när jag gick min vanliga långa runda här i omgivningen reflekterade jag att även detta magasin har precis så...:-) 

Det känns nu super rätt, och så fick det bli med vanliga rutiga spröjs då jag tycker det passar bättre till vit putsat hus...

Mmm inte lätt alla gånger...men skam den som ger sig ;-)

Ha nu en underbar tisdag kväll!

Många kramar
Malin



Inga kommentarer: