måndag 9 april 2012

Status tomt...






Igår gick vi upp till vår tomt och dom höll faktiskt på att jobba med vår grund fast det var Påskdagen..
.
Inga roliga bilder men bilder som är kul att ha och jämföra med i framtiden och visa för mina vänner som inte kan följa bygget här...eller hur Vickan?!

Översta bilden visar vår utbyggnad till höger som blir vårt badrum i anslutning till vårt sovrum... ska bli spännande att se hur det blir. Andra bilden visar vår utbyggnad som ska bli kök... 

Malva hängde med på promenaden upp till tomten och låg och rullade sig i gruset och provklättrade i träden...här kommer hon garanterat trivas.

Grannhuset till oss har också valt ett A-hus i modernare tappning, så byggkillarna kommer gå omlott och jobba med vårat och deras hus samtidigt, dom ligger två veckor före... Deras hus ser vi här på sista bilden, ett gigantiskt hus måste jag säga och det blir coolt. 

Där det är en spalje på vår sida av staketet (som ska rivas...) där ska vår örtaträdgård bli...och jag satt på en pall och planerade i huvudet igår när övriga familjemedlemmar jobbade med motorsågen och yxan. En aning frustrerande att inte får (kan euf inte heller ) jobba något med kroppen än...ska fråga läkaren på återbesöket när jag får börja gräva igen ;-)

En vecka kvar sen kommer huset! Det ska bli sååå kul att få se hur det blir... nu när man ser grunden så tycker jag att det ser pytte litet ut och jag förstår inte riktigt hur köket ska få plats och vardagsrummet ser så smalt ut...uj uj uj...

Min man är just nu på långresa...ett "blocket" fynd som det heter så fint ;-) En fin kyrkbänk hittade jag som var 3.20 lång, den ska stå längs med ena framsidan, och det lutar åt att jag målar den svart vi får se...

Kram och njut av ledigheten!
Malin 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Oj vad spännande de ser ut! Låter lyxigt med eget badrum vid sovrummet! Vi går också i byggtankar här nere (Göteborg), vad har ni valt för fönster?
Visa gärna mer bilder!
Caroline!

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vad underbart med ett nytt sprillans hus vännen! Det ska bli såå kul att följa er resa med detta bygge!

Hoppas du och dina grabbar fick en fin glad påsk med mycket godis! I Cloetta-staden brukar det bli mycket nomi nomi vet jag :)

Kram Jes ♥

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Caroline!
Fönstren blir vanliga rutade spröjs fr elitfönster. Ska visa mer bilder framöver!
Ha en fin dag!
Kram Malin