tisdag 10 april 2012

Entré...






En lugn och skön Påskhelg har vi haft! 

Nu återgår alla till sina jobb...och jag är sjukskriven, inte så kul! 
Men jag får fokusera på att bli bra, en kort promenad fm och en kort promenad em och vila däremellan är veckans mål...tycker att jag känner mig så mkt bättre och drog ner på värktabletter idag, men ack vad jag bedrar mig... om jag varit uppe lite för länge eller som igår gick lite längre än tidigare...då värker det och då blir det sängläge det är ju inte bra! Så stop och belägg...och tålamod :-)

Så jag drömmer lite... tänkte köra rum för rum, idag blir det huvudentré... Nu är ju inte jag någon sådan som kopierar stilar utan jag håller mycket fast vid min egen och försöker få det personligt, men inspiration skadar ju inte och en av favoriterna är ju Tine K

Vår entré utvändigt ser jag med stall lyktor på varsin sida av vår pardörr som blir grå, och jag tycker det är riktigt fint med smidesräcken ner för trappan utomhus...nu vet jag ju inte hur det blir för oss..men något liknande kan jag tänka mig. Och sen den fina kyrkbänken som hämtades hem igår av min älskade man som ska målas svart ska stå på vänster sidan av entrén.

Väl inne i hallen så är vi lite sugna på svart matt klinker, men detta har vi inte valt ännu...vi får se... Vi har en smatt in till höger där den "klassiska skjutdörrsgarderoben" är inritad, men den är jag allergisk emot. Här blir det en platsbyggd bänk och fina hängare, kanske något tyg vi får se...

Fortsättning följer...

Ha en trevlig tisdagkväll!
Kram Malin

4 kommentarer:

House number 11 sa...

Tine k är aldrig ju aldrig fel! Så mycket fint!
Fina bilder du visar, kan riktigt se resultatet framför mig!
Kram Jenny

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så vackra bilder du bjuder på ! Tack för att jag fått stiga in..kommer gärna tillbaka.

Kram Anette

Anonym sa...

Vilken fin entre det kommer bli! Vad har ni valt för trapp?
Häls, Nyfiken Lisa!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Lisa,
Du menar trapp där inne?

Vet inte vad den heter, men inte var det standard i A-hus sortiment...

En vit och hel täckt om man nu skriver så... Enligt mig en vanlig klassisk som är i de äldre husen.

Kram Malin