onsdag 23 maj 2012

Ny gärdsgård...


















Vädret är ju något så underbart just nu så man blir helt salig... Dessa dofter, grönskan och fågelkvittret och alla dessa blommor... Njuter njuter som bara den!!!


En skön kväll med bästa syster och hennes sambo och deras 2 veckors bäbis. Såååå mysigt! Jag bjöd på hemmagjord Cesarsallad och till efterrätt varierade jag mig för en gångs skull och gjorde hallon milkshake, riktigt gott och läskande i värmen.


Gärdsgårds "gubben" har varit här och kikat på hans blivande projekt, att göra en ny gärdsgård helt enkelt. Inget vi hade tänkt från början, men efter att grävarna körde ner den (dom trodde inte att vi ville ha den för den var ju så gammal...suck!!!) och förstörde det mesta så har vi inget val. 


Nu blir det ny gärdsgård på gammalt traditionellt vis och lite högre än standard som är 1 meter.  Klart till midsommar sa han, vi får väl se och hoppas att det blir så...


Bjuder på en gullviva från tomten och en gammal yoghurtglasburk som jag hängde i äppelträdet från dag 1 när tomten var vår...en aning tokig är jag, men det vet jag ju ;-)


Kram på Er!
Malin

4 kommentarer:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Hej, gärdsgårdar är så vackra och lantliga. Det kommer säkert bli jättefint.
Visst är våren helt magisk :)

Kram Caroline

Vitt och vanilj sa...

Hej du!
Underbart ute nu, kan bara hålla med.
Synd att de körde ner den gamla gärdsgården, men nu är det ju en ny på gång i alla fall. Det blir nog bra det med. Tycker inte det är tokigt med glasburken, det är klart att man vill göra stället till sitt på direkten sätta sitt bomärke :-).
Ha det bra /Petra

Anonym sa...

Hej
Fint! Vem har du anlitat för att få en ny gärdsgård?
Mvh Jen

LOPPISLIV sa...

Vad synd på den gamla gärdsgården men du ska se att denna nya blir superfin!!! Gärdsgård är ju så vackert och lantligt!!

Kram Paula