måndag 28 maj 2012

Vit, vit eller vitt mot grått?!
































Pingsthelgen med högsommarvärme sprang förbi men vi hann njuta...och vi har cyklat ner till badet, med picknickkorg för första gången och barnen har hoppat från bryggan och jag har faktiskt också simmat några simtag... det Ni är livet på en pinne. 

Morsdag med frukost på sängen av underbara ungar som ställt klockan och dessutom sjöng ja må hon leva, förgyllde även söndagen, så söta!!! 

Syreénerna blommar för fullt, doft efter doft avlöser varandra... Här är vita syréener från tomten och vallmon som passade så bra ihop i vasen på bordet ute.

Vitt eller vitt?!

Nu behöver jag lite tips... 

Huset ska putsas inom kort och killen som ska putsa ringde mig som då blivit hänvisad av min man att ta det direkt med mig... Hm, tack för den ;-) 

Han undrade vilken färg vi skulle ha, vitt sa jag... mm men vilken vit och så rabblade han upp alla dess färkoder och brytningar och förklarade det ena med det andra och det blev genast alldeles för svårt.

Vitt med brytning mot svagt gult eller med brytning mot svagt grått?! Lutar åt svagt grått...men huset här bredvid oss har mot svagt gult och det är riktigt fint...därför blir jag tveksam.

Någon som har erfarenhet av detta?

Hoppas Ni haft en underbar helg!

Många kramar 
Malin 

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Malin!

Åh vad härligt det låter - er pingsthelg! Härligt också att ert nya hus tar sådan fart att det är dags för puts!!! Dock kan jag inte hjälpa dig med färgvalet... Vi har också vit puts men det var redan klart när vi kom hit :). Lycka till!

Stor kram Jes ♥

LantlivsAnette sa...

Hej söta du !! Har du fått vinsten av mig ännu ??
Jaa, du.. det kan vara svårt det där med färger..men jag skulle nog tagit med brytning mot grått..
Kraaam Anette