fredag 18 maj 2012

Vinst till mig...







Idag är jag sååå glad för jag har vunnit en fantastiskt fin vinst då jag var med i en utlottning hos fina Anette som har bloggen Lantlif

Tusen tusen tack Anette!!!! 

Om du bara visste hur glad jag blev när jag fick se din kommentar att vinsten gått till mig?! Lantlif har jag följt sedan hon startade sin blogg för fem år sedan och strax därefter startade jag min förra blogg, Whiteseason. Det känns som jag känner Anette väl fast vi aldrig träffats... Varm i hela hjärtat är jag, tack än en gång !!!

Några bilder kommer idag från ett torp precis utanför köksfönstret där vi bor idag och jag tyckte färgerna var så fina.

Så här ser det ut här och var i samhället där vi bor, gamla små övergivna torp som tidigare varit sommarstugor med igenvuxna trädgårdar med så mycket charm så man blir helt salig... 

Jag önskar inget hellre än att de fick vara kvar och bevaras, eller att man i alla fall sparade lite när man ska sälja av den som tomt. Vem vill inte bygga ett nytt hus med ett gammalt fruktträd och uppvuxen syren berså? Vi ville det och som tur var fick vi chansen att köpa direkt från privatperson. Men de flesta husföretag planar allt med marken vilket jag i alla fall tycker är sorgligt...

Hursom detta torp är som sagt övergivet och kommer säkert rivas inom kort, här växer detta träd med fantastiskt vackra ceriserosa blommor, någon som vet vad det är för något?

Ha nu en jätte skön fredag alla rara! 


Kram Malin 


3 kommentarer:

Ulrika sa...

Grattis till vinsten. Själv har jag bakat goda rabarberkakor idag.
...Ulrika

LOPPISLIV sa...

Stort GRATTIS till den fina vinsten!! Så fina bilder, vackra färger ihop :-) Och vilka fina pardörrar i förra inlägget, snyggt med den gråa färgen!!

Ha nu en fin lördag!!

Kram Paula

Ewa`s Galleri sa...

Grattis till vinsten, vad roligt att du bloggar igen ,hittade just hit ,läste alltid din förra blogg
Vilket fint hus
Ha en skön kväll