onsdag 20 juni 2012

Lavendel och en rostig stol...







Ljuva lavendel... Står lite här och där i zinkkrukor.

Å vad det kliar i fingrarna, jag vill bara åka och handla hur mycket blommor som helst och sätta igång med trädgården... 

Men vi är inte riktigt där än och jag får hålla mig till den lilla hörnan i trädgården som vi gjort i ordning lite grann... Hittade en gammal rostig stol slängd i skogen, den står nu mitt på gruset med en zinkhink under sig... Tyckte att stolen var värd lite bättre öde.

Nu har vi än en gång valt puts. Hade vi inte redan valt det?! Jo, men visst är det en himla tur att man hinner fundera och ändra sig ett par gånger. Nu har vi valt putsfärg igen, och nu känns det helt rätt...det blev inte brytning mot gult som vi tänkt. 

Även färg på vindskivor har vi valt, så nu börjar dom äntligen. Huset är återigen omringat av byggställningar och man vill bara se huset vitt, så som vi har gått och väntat...

Fick höra att fem nybyggda nästan inflyttningsklara hus i annat område precis fått inbrott, alla vitvaror och el och verktyg var borta, parkettgolv, rubbet...

Känns ju inte så kul att höra, så jag kommer inte skriva jippi idag kom fläkten, eller jippi idag kom kyl och frys... Nix, fick varningens ord att inte skriva något om detta vare sig på FB eller blogg. Tänkvärt!

Kram på Er,
Snart är det midsommar och återigen dags för 7 sorters blommor under huvudkudden ;-)

Malin

1 kommentar:

Lilla Majken sa...

Så fint ni har det, vad snyggt med de vita odlingslådorna.

Kram Therese