fredag 10 augusti 2012

Gårdagen som möter morgondagen...























designonline hittade jag denna härliga Harlequin tapeten från Ferm Living som ni ser på de två första bilderna. Jag föll pladask över den och jag tyckte att den skulle passa perfekt i min son Hugos rum som snart fyller 9 år. Turkost tror jag blir bra, han älskar färg! 

Sen är det den klassiska tapeten Fabian från Sandbergstapeter, enkel men ändå blir det lite mer ombonat än att bara ha vitmålade väggar. Här tänker jag mig ljusgrå/vitrandig som fondvägg runt fönstret till min stora kille 10 år och han vill också ha en fototapet i svart/vitt på den ena väggen med en cool skidbild så jag tror att det kan passa bra.  

Till barnrum nr 3 där min bonusson ska bo tror jag faktiskt att vi slår till med en Sandbergstapet till, här i ljusblå/vitrandigt, klassiskt och passar det mesta...

Det kanske känns tråkigt men när det mesta kommer gå i dova naturfärger i hela huset så känns det som detta passar in och mjukar upp rummen lite i alla fall, vi får väl se resultatet om några veckor.


Kram och trevlig helg till Er alla!


Malin 



1 kommentar:

Lilla Majken sa...

Jag försöker också tänka på att alla rum ska hänga ihop någotsånär.

Det kommer att bli så fint. Känner igen mig i den där känslan att alla val står en upp i halsen tillslut. Tror nog inte att jag skulle orka bygga ett nytt hus igen.

Kram Therese