onsdag 15 augusti 2012

Lite billigare alternativ...






Att bygga hus är ju för det mesta roligt... Det svåra är dock att hålla ner priset när man vill ha det på sitt lilla vis, dvs inte helt enligt standard.

Många gånger önskar jag att vi hade ett gammalt hus på landet som vi kunde renovera i stället men nu är det ju inte så...

Nix ett kataloghus är det vi har och som vi fixat till så det egentligen blir precis som vi vill fast med enkla medel, här gäller det att hålla i budgeten. För fy... så dyrt det är att bygga hus!

Ger här tips på enkla och mycket billigare lösningar än jag kanske valt om det bara handlade om något litet antal men här är det till ett helt nytt stort hus så då funkar det inte, inte för oss i alla fall..

Innerdörrarnas handtag byter vi ut själva från standard till den modellen ni ser på bilden svart handtag från JULA för 129 kr/st och tänk vilken skillnad det gör och snickarna kunde faktiskt inte avgöra från vilken butik de kommer så sån skit kan det inte va...

Strömbrytarna fixar elektrikern och det är inga dyra varianter som man ser på de fina byggnadsvaruhusen, här har vi valt svarta...

Ringklockan på entrédörren, var enligt standard en vanlig vit plast... Känns lite trist på den nya fina vita putsen. På nätet på Byggnadsvårdsbutiken hittade jag en rund i crom för 185 kr.

Enkla saker till ganska låg kostnad men som jag faktiskt tror gör lite skillnad...


Nu är det dags att gå ut i solen och njuta av kvällen!



Kram Malin 




6 kommentarer:

Lisa Marklund sa...

Hej Malin!

Lisa här från Svenska Inredningsbloggar. Vad kallade du din förra blogg? Jag kan inte hitta den som White season...
Jag ahr lagt in denna bloggen nu :)
Kram Lisa

Marie sa...

Jättesnygga detaljer, kommer att bli toppenfint!

Kram Marie

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag hejar fram de billigare alternativen! Inte lätt att se skillnad som sagt och vad spelar det då för roll!
Tack för orden hos mig! Värmer gott! Kram!!!

Norregård sa...

Hej!
Visst gör det stor skillnad, blir superbra tror jag:))

Kram Malin

Norregård sa...

Hej Malin!
Tack för din kommentar!
Det är gamla "korvstoppare" som jag varit ute & loppat....:))
Svåra att hitta numera de har blivit väldigt poppis...

Ha en bra dag:)
Kram Malin

Anonym sa...

bape hoodie outlet
palm angels clothing
yeezy outlet
supreme hoodie
yeezy gap
jordan shoes
goyard outlet
kd 14
supreme
yeezy outlet