torsdag 16 augusti 2012

Huset i kvällskrud...











Knäppte några kvällsbilder uppe vid huset innan vi åkte iväg på det roliga kvällsnöjdet "Ica Maxi"...ghaa.


  Fy vad jag avskyr att storhandla, men si vilken tur att min sambo tycker att det är jättekul. Han går runt och testar på alla smakprover och tycker helt enkelt att det är trevligt, ja då blir det liite mer lättsamt i alla fall. Nu har vi välfyllda skåp och tänk så skönt det är.


Färgval när det gäller väggarna inomhus så blir det kritvitt och matt. Vi valde lite mer glans i färgen i barnens rum då de rekommenderade det, då det är lättare att torka rent efter fingrar eller annat slime som dom leker med...


 Tapetval är klara i barnens rum och det blev jätte bra. Det blev inte helt som det var tänkt från början. Vilken tur att man kan ångra sig lite hela tiden, ibland känns det liksom som om det är meningen. 


Stenmuren som de mejade ner när huset skulle komma på plats ska fyllas igen, grus ska fyllas på och rosor som klättrar på sidorna om entrédörren ska planteras..
.

Efter att jag varit hos sjukgymnasten idag så cyklade jag förbi stadsmissionen och hittade ett helt sagolikt fynd... Det var lite svårt att få med hem på cykeln bara, 40 kr helt galet kul! Den får ni se sen när vi flyttat in.


Ååå vad jag är trött på alla tråkiga val som är så viktiga, nu vill jag bara flytta in och låta mina små trollungar få sig ett ordentligt hem och med egna rum. 

Jag tror vi är fler än jag som längtar!


Kram Malin 



4 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hej Malin!! Oj så många fina inlägg, vilka vackra detaljer till bra priser i förra, tack för tipset, för visst är det detaljerna som gör det hela :-))

Så himla fint ert hus är, en sakral stämning över det hela. galet snyggt med de grå pardörrarna också.

Tapeter..ja du jag höll på att bli galen nu när vi skulle välja till vårt sovrum, men nu har jag beställt och idag ska rullarna hämtas och till helgen kommer det upp...hoppas jag blir nöjd?? gulp...fniss :-)) De tapeterna du visade innan i harleqin mönster tycker jag är så fina! Ska bli spännande och se vad du valde :-)

Ha nu en fin fredag!! Kramen Paula

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det blir ju så fint!! Vilket hus!!!!
Det är så kul att se!! Kram och go helg!

LantlivsAnette sa...

Men ohhh så fint ert hus blir !! Jag förstår att du längtar tills ni kan flytta in..
Kraaam Anette

Lilla Majken sa...

Vad fint det är!!

Kram Therese