fredag 21 september 2012

Stenmur & Gärdsgård var det ja...


Bild lånad från Julias vita drömmar


Skafferi skylten köpte jag för över ett år sedan, snart ska den spikas upp på dörren...

Byggfabriken har ju så mycket fint. Lampan som Ni ser nedan kommer hänga i vårt Skafferi.







I Kväll skålar vi för att det är sista fredagen i radhuset!



Vilken känsla...

Det pirrar i hela kroppen och vi tror knappt att det är sant.

För ett och ett halvt år sedan var vi uppe vid skogen då min bonusson skulle visa mulleskogen. Där sa jag, där skulle jag kunna tänka mig att bo och pekade på ett rött torp med blå knutar...

Det var så det började, jag skrev ett brev till de som ägde den tidigare sommarstugan. Jag skrev att deras trädgård var fantastisk fin och att blommor och trädgård är ett av mina stora intressen. Och om de någon gång funderade på att sälja så... Det gjorde dom, de hörde av sig redan nästa dag!

I över ett år har vi ritat skissat knögglat ihop ritningen, svurit och börjat om... Tagit steget att välja hus leverentör och sen börjat om, börjat om och tänkt till med alla val fler val och  ännu mer val...

Nu står vi där med vår Stenmur&Gärdsgård

Det vi har skapat har tagit form, en helhet och ett genomgående tänk! Och så fint det börjar bli... Vilken belöning och vilket lyckorus!

Lycka att få stå i köket och baka, att få laga mat till trötta och hungriga barn, att börja bjuda hem vänner igen och att umgås... Att bara vara hemma och att barnen får varsina rum. Att kunna andas och finna ro och att starta om!

Starta om är nog det starkaste ordet för det är precis det vi gör jag och min fantastiska "K" nu ska vi sätta bo på riktigt med våra underbara barn och det är tametusan det finaste som finns.

Många kramar & trevlig fredagkväll!
Malin






2 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Åh grattis fina du:) vilken lycka! Finns du på
Instagram? Kram Ps, bra val med katterna tycker jag.

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Familjelycka♡ i ett gemensamt sååå fint hem!
Kram Victoria