onsdag 24 oktober 2012

Att tända en brasa...









Tända tusen juleljus...


Känns lite tidigt men jösses vad jag brassar ljus. Men såå mysigt, det ger ju en särskild skön känsla och avger ett lugn eller hur?!

Kaminen den går varm den med, inte för att vi fryser utan bara för att det är så härligt att höra sprakandet och så blir det en sån himla skön värme. Det går inte lika bra för mig att tända, jag som trodde att jag kunde det där men nja det rök in som tusan när jag försökte idag. I mitt förra torp eldade jag upp hela pappersåtervinningen i den öppna spisen (hm...) vilket faktiskt var vardagsnöjet för att få lite värme och då gick det bra, bara man öppna spjället förstås. Men nu är det lite finfinger känsla, inte min melodi, ha ha...

Har precis packat min lilla väska som för första gången på länge ska ut och resa, inte så långt bara en liten sväng med härliga kollegor på en liten teambuildning, ack så nyttigt och så viktigt, personalvård på hög nivå. Och till ett slott som ska ha ett underbart spa och en himla bra restaurang, har vi hört. Det ska bli supermysigt!

(p.s alla korgar ni ser är från loppis, 20 kr/st visst är det väl underbart! d.s)




Kramar Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin! Det är inte så att du behöver öppna en dörr eller ett fönster för att få mer tilluft när du tänder i kaminen? Vi bor i ett nyare hus, utan självdrag som det brukar vara i äldre hus, och vi måste alltid öppna dörren lite på glänt för att få tillräckligt med syre till brasan just när vi tänder den. Ett litet tips bara! Kram! Erika

Stenmur & Gärdsgård sa...

Tack för tips Erika, och att fläkten var på gör ju också sitt visade det sig...

Kram Malin