tisdag 16 oktober 2012

Grävmaskinen...













....återskapar vår Stenmur.


Just nu så håller grävskopan på för fullt här ute i mörkret och sysselsätter hela barnaskaran inkl sambo, tänk att det är så spännande med maskiner, - Och mamma vet du hur mycket den stenen väger?!,400 kg...och... ja munnarna går i ett.

Den del av den gamla stenmuren revs när huset skulle resas och skall nu återskapas eller vi får i alla fall hjälp med att få tillbaka alla stora sten bumlingar. Sen vet jag inte hur man ska få till det, jag får nog ta lite mossa och taklöksväxter från de andra delarna av muren som vi har kvar och sen vart efter kanske även komplettera med lite nya växter.

Hur som helst är det jätte skönt att få det gjort. Sen är det gårdsgrus av någon variant och en stentrappa kvar.

I dag kom några trevliga paket med posten som jag öppnat nu i kväll och det känns som rena rama julafton, fina saker som blir pricken över i:et både i köket och på gästtoan. Bilder kommer!




Fortsatt trevlig kväll! 


Kram Malin




2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh det blir så fint både ute och inne...kul med paket!
Hos oss har det snöat idag:-)

Kram Maria

Jes/Vita villa vila sa...

Åh Malin, huset ser så himla fint ut så jag smäller av litegrann! Vackert och underbart! Och min minsting skulle stormtrivts där bland maskiner och dotto-dotto (traktor) ;).

Stor kram!
Jes ♥