torsdag 18 oktober 2012

Drömfångare...


Foto: Biskopsgården
 
...någon som testat? Fungerar det?


Jag tycker att drömfångaren som säljs på Biskopsgården är helt fantastiskt vacker och jag köpte den mest som dekoration till min äldsta sons rum. Men när jag läste vidare vad det egentligen var så tyckte jag att det lät klockrent och passar honom perfekt.(Jag behövde bara nämna indianer och lite sägner så gick han igång skapligt och tyckte det skulle bli jätte spännande).


En drömfångare är ett indianskt magiskt föremål som hängs upp invid en sovplats, exempelvis i taket i ett sovrum, och som då sägs fånga upp onda drömmar och mardrömmar. De tillverkades först av ojibwastammen i Nordamerika, men har nu snabbt spridits till hela världen.


Drömfångaren hittade jag här.



Stor Kram till Er alla!

Malin


Inga kommentarer: