torsdag 15 november 2012

Göra egna stjärnor...




 bilder från Tine K



Hej alla,

Jag längtar såå till helgen!!!

Visst behöver man lite dagsljus, jag vill fixa och plocka in lite grenar och göra stjärnor som bilderna ovan. (lite svårt i mörkret på kvällarna.)Jag vill också plocka in lite kvistar att sätta i glasskålar och kottar att dekorera med. Var hittar man lärkträdsgrenar?! Verkar inte finnas några i skogarna runt omkring där vi bor i alla fall?

Tänkte leta rätt på en julkartong och börja kika på om någon advensstjärna går att använda i år igen eller om den har blivit allt för fuktig och mjuk efter ett års förvaring i lada...

Jag inspireras hela tiden av Tine K och hennes fina touch av enkelhet och tidlösa elegans.

Det runda bordet i hennes hall lockar mig mer och mer, kanske det får bli en sväng till någon loppis eller myrorna i helgen och se om jag hittar just det där lagom stora runda bordet...om det nu skulle passa in i vår stora öde hall?!

Annars rullar det på som bara den... Jag har fått ok av min sjukgymnast att börja träna på mitt tidigare gym igen efter 8 månaders frånvaro. Jag ska givetvis forsätta med min rehab träning som tidigare, än är jag inte klar där. Och jag måste säga att wow så himla glad jag blev. Som vanligt är jag på eller av... så nu är det på och jag blir såå glad och såå mycket piggare av att börja träna lite mer på riktigt igen, tänk så mycket det gör för kroppen och knoppen.

Ett annat stort projekt som landat på mig nu är 800 kvm företags lokalyta som skall ritas och inredas för vår verksamhet, dvs det företaget jag jobbar på...Hej och Hå så kul!!! Det är total lycka för mig. Att planera det här är nog bland det roligaste jag vet, sitta med arkitek, planera för hur respektive avdelningar ska sitta och arbeta efter deras behov. Göra ett trevlig lunch rum och kökspentry, sköna utrymmen där man kan sitta ostört och samtala med en kollega, trivsamma konferensrum...färg, belysning och roliga skärmväggar och annat material. Jag har idéer så det redan bubblar över och jag sitter och skissar, skriver och planerar för presentationen om en vecka. Och det bästa av allt är väl att alla uppskattar det man gör och det om något ger ju energi.


Nehe nu är det forsdagsmys i kubik med barnen..

Stor Kram!
Malin

1 kommentar:

LOPPISLIV sa...

Hej Malin! Ohhh så spännande projekt på ditt jobb, vad roligt!! Och jaaa TineK kan inte annat än hålla med, jag har i sommar blivit helt frälst i hennes stil och jag ser att det kryper mer och mer av hennes design in i vårt hus också :-))

En stjärna med grenar ska jag också försöka mig på, ska ut i skogen en runda med hunden, men nu...kaffe :-))

Ha en finfin lördag!
Stor Kram Paula

PS: Härligt att du kan börja träna igen...