måndag 19 november 2012

Skön helg...













Att börja helgen med fredagsbio kändes ju lite lyxigt...


Att avsluta helgen med söndagsmiddag hos finaste mormor och morfar, systra mi med sambo, världens goaste systersonbäbis Åhåå så mysig, K och så min mamma, hela ligan. Det bjöds på fransyska ni vet så där riktigt mör som bara mormor kan göra, kokt potatis, riktig gräddsås á la mormor (inte Keldas brunsås som jag kör till vardags..) syltlök, sparris, pickles och gelé, jaa det är en traditionell söndagsmiddag hos mormor, tack söta för det!!


Helgen passerade och den blev precis så där lugn och skön som jag önskade. Inga mobiletelfoner och ingen dator igång, inga måsten, långpromenad i skogen, tända ljus, em kaffe (som jag toppar med lite kardemumma i melittafiltret) som sprider en sån där magisk doft i huset, som förövrigt även doftade ny såpat. En liten eftermiddags lur kunde jag också kosta på mig. God mat, bubbel och tänd brasa till kvällen, jaa det är ta mig tusan livet på en pinne.

Lite grenar blev det från skogen och ute vid entrén står nu en ranglig stjärna då jag försökte mig på Tine K´s variant. Och så blev det lite tallris och mossa... Behövs det så mycket mer för att skapa lite snart är det advent stämning?! Nae inte enligt mig...

Nu tar vi tag i en ny vecka!

I kväll firas det för den här måndagen är lite speciell, alldeles full av kärlek! 


Kram Malin

6 kommentarer:

Husbysjutolfts sa...

Hej!
fint hus ni har. Har följt dig hela tiden genom ert bygge. Men sällan lämnat någon kommentar.
Vad har ni för fint bord och stolarna vart kommer dem i från.
kram Camilla

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Måste bara skriva att du har så enkelt och vacker hos dig!
Önska jag kunde bygga om vårt hus lite mer efter ert! ;-)
Hälsningar Sanna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Måste bara skriva att du har så enkelt och vacker hos dig!
Önska jag kunde bygga om vårt hus lite mer efter ert! ;-)
Hälsningar Sanna

Åsa sa...

Vilka vackra bilder:)

Stenmur & Gärdsgård sa...

Camilla, Ja Bordet och stolarna håller i, de är från Miljögården,´köpta i Linköping. Köpte dom för många år sedan, mkt prisvärt och hållbart det blir bara finare med åren :-)

Det var fint skrivet Sanna! Tack snälla...

Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vad det lät mysigt Malin!! Både med söndagsmiddag - en riktig en - och så firande. Ett viktigt sådant :).

Stor kram från Jes ♥