torsdag 6 december 2012

En annan bukett...






Godafton, hur har Ni det ute i snön?!



Att åka och storhandla när det är trafikkaos är att rekommendera, i alla fall om man vill vara nästintill själv och de har sänkt en himla massa varor pga kunder uteblir. Men inte om man vill köra fast eller trockla med kundvagnen i snödrivor...nä då bör man nog låta bli. Jag har det i alla fall avklarat nu, nöjd och belåten.

Förra veckan fick jag en fin blombukett av min pappa, den bestod av vita ranunkel, vita rosor och någon mer vit blomma, även röda ranunkel och röda rosor samsades... Men där kommer min lilla skada fram, jag har lite svårt för den blandningen, direkt delade jag på buketten så blev en vit och en röd bukett i stället, så mycket finare. (Tycker jag i alla fall :-)) Den vita står i köksfönstret med lärkträdskvistar och den röda står vid spisen i matteuskannan. 

Ser Ni "Ernst" brickan?! "Man kan faktiskt ha skor på sig, vissa har det"... Hm, lite typisk Ernst. Den är från bästa tjejerna på jobbet, de hade tänkt köpa den andra "Det enkla är det vackra" det passade ju mig men den var tyvärr slut.

I morgon är det julfest baluns med jobbet och klänningen hänger framme på en galge, tänk vad åren går och jag törs inte räkna på hur många julfests arrangemang jag varit inblandad i, så nu håller vi tummarna att den blir lyckad i år igen, 215 pers det är rätt många. Kul ska det bli i alla fall! 



 Trevlig kväll!

 Malin

2 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hoppas julfesten var kul :-) Hihiii jag har samma "skada" har också delat på blombuketter, allt för att inredningsögat ska må bra!!

Ha en fin lördag! Kram P

Jes/Vita villa vila sa...

Underbara blommor Malin!

Hoppas du fick en fantastisk julfest med kollegorna och att det blev en rolig kväll :)

Stor varm kram Jes ♥