onsdag 5 december 2012

Vackra vinter...
















Men Ååå vilket busväder det har varit & är fortfarande...



Hela Sverige i snöyra och stort trafikkaos, och inte gick det fort fram på vägarna nu när jag åkte hem från jobbet.



Men jag tycker det är så jä..kla mysigt och vi var några som kvittrade på jobbet i morse som tyckte lika, att det är något särskilt när det blir så här, är det vinter så ska det banne mig vara det på riktigt och så blir man som ett barn och vill bara vara ute. Men det har jag inte varit tyvärr men jag tog ett varv runt huset nu när jag kom hem och såg älgspår och rådjurspår i trädgården som mumsat på våra sista äpplen och fågelmaten den behöver också fyllas på.



Och här inne är det så varmt och skön och det känns väldigt lyxigt med golvvärme och att även denna kväll kunna tända en brasa och att ha en man som faktiskt skottat där ute för det är inte så bra för min rygg, och så tänker jag tillbaka på förra året när jag slet själv med allt det här. 



Förresten, har Ni sett filmen "En oväntad vänskap"?! Om inte gör det, en helt fantastisk bra film, det var länge sedan jag kände en sådan upprymdhet av en film, skrattade så att tårarna sprutade, ja herregud så bra den var... 




Kram på Er & kör försiktigt där ute! 

Malin

4 kommentarer:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Älskar att vintern äntligen har kommit med snö. Det är så vackert och barnen vill knappast vara inne :)
Mys inne, mys ute!

Kram Caroline

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Magiskt♡ Vilket vackert vinterlandskap! Kram

Sockerklaras sa...

Tack, rara du för de fina orden om bilderna och julreportaget...det värmer!:)

Så fint du har det här inne, Malin....underbara bilder!

Bra också med lite filmtips...;)

Kram! /Ida

Elinor sa...

God kväll.
Fint med många ljuspunkter utomhus. Älskar vintern och snö. Denna tiden på året är bland det mysigaste och dessutom med massor med snö!
Tack för filmtipset, såg trailer på you tube och den får inplanteras för filmkväll. Ha det gott hälsningar Elinor i Vårgårda.