lördag 1 december 2012

Krispigt vintrigt...














Godmiddag alla fina!


En intensiv vecka har passerat och jag har också blivit 39 år jisses hur gick det till?!. Blommor från min pappa står i köksfönstret såå fint med vita ranunkel och vita rosor som jag blandat med lärkkvistar. Här är det oreda på köksbänkarna för i kväll blir det inflyttningsfest i vårt Solebo och det ska bli såå himla kul! 

Silver brickor köpte jag på stadsmissionen igår för att lägga upp alla snittar och tilltugg på. 

Jag är just nu allt annat än organiserad eller strukturerad, jag springer mest här inne med Darin ekandes i huset och plockar runt och ändrar och flyttar...det mesta, men nu är det dags att sätta igång med röror och fyllningar som ska stå och gotta till sig i kylen. 

Pynt till kvällens festligheter är inget avancerat. Jag tror det blir blockljus i mängder ståendes på den svarta rullvagnen som jag är helt kär i... Och blockljus på brickbordet bara ståendes i mängder.

 Hyacinter och buxbomskransar köpte jag på torget igår av en söt liten gumma, hyacinter står i glasburkar på köksbordet och kransarna ska upp på dubbeldörrarna ute och ytterligare en ljusslinga ute ska upp. Sen ska hela stenmuren kläs av brinnande marschaller i kväll, perfekt med några minus och ett pytte litet vitt täcke ute gör ju att det känns så där härligt krispigt vintrigt.



Ha en underbar lördag!

 Kram Malin 


3 kommentarer:

Elinor sa...

Hej. Kul och spännande att fira första advent och jul i nya huset. Har sagt eller skrivit menar jag...helt underbart hus!
Som du beskriver festligheterna ikväll blir det nog magiskt, otroligt fint med marskalker på en stenmur. Njut kvällen och fin första advent.

Undrar lite om era badrumsgolv, är det speciell skötsel och underhållning på marockanskt kakel?
Vanlig fog eller special?. Är riktigt sugen att lägga det i kommande bastu på golvet. Skulle vilja ha lite kontraster
med ljus asp, marockanskt kakel och vita breda liggande på väggarna i uterummet.
Hälsningar Elinor i Vårgårda.

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fint du har gjort nu till advent, ser mysigt ut!! Vilken fin kökskran ni har, helt ljuvlig!! Ja hela köket (hela huset för den delen) är bara sååå charmigt!!!

Då är du 10 år yngre än mig nästan på pricken ju :-)) nästa år fyller vi jämt, men det är ju ett helt år tills dess...fniss!

Ha en underbar lördagkväll!!
Stor kram Paula

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Elinor,
Tack för dina fina rader... jaa det går inte att fånga på bild eller snarare min lilla digitalkamera gör inte riktigt köket rättvisa... Men det är väldigt mysigt på kvällen med alla tända ljus och ljusslinga i trädet utanför...

Ang golvet!
Vi köpte vårat från Quesarum och det är cementplattor. Det behandlades med en olja när kaklaren la det, sen ska vi väl underhålla det då och då förstås. Vet inte vad det är för skillnad mot marockanskt kakel? Vi har golvvärme under och fogen tror jag inte var någon speciell... Vi är såå nöjda, golvet är som ett smycke och gör hela rummet, låter jätte fint som du beskriver med bastu. Kram Malin