tisdag 11 december 2012

Kvälls is...
















Godafton i stugorna!



Vintern den fortsätter att häpna och jag liksom barnen njuter av detta vackra vinterland.

 Idag var det som vanligt läxor med barnen när jag kommer hem från jobbet och middag. Men sen hoppade vi i termobrallorna och på med varma kläder, så drog vi ner till isen och provade på vinterns första skridskoåkning i snålblåst och snöyra. Men tusan så kul och ögonen glittrade på två små busar som körde hockey så det sjöng om det.

Så skönt att lägga barnen efter en minst sagt frisk utekväll och de somnar så där extra gott med rosenröda kinder. Å vi njuter nu med varsin glögg och en sprakande brasa och lär väl somna snart också. Det här är livet på en pinne en helt vanlig tisdag, i alla fall för mig.


Kram på Er!

 Malin


2 kommentarer:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Så fint med kransarna på dörren.
Själv har jag en hel påse med lingonris ute på varandan jag tänkte göra kransar av till våra pardörrar in till tvrummet. Imorgon kanske!
Visst är det härligt med riktig vinter. Barnen vill ju inget annat än att vara ute och leka. Ikväll provade vi skridskobanan för första gången i år :)

Kram Caroline

Anonym sa...

Vackert! Såväl inomhus som ute! Hur är det med ert marockanskakakel?! Känsligt?! Är så sugen på det! Är du mkt nöjd' Martina