måndag 28 januari 2013

Att komma ner...















Å så var det måndagkväll igen!?


Helgen har som vanligt gått lite för fort. Skridskoåkning här nere på Roxen och söndagen tillbringades i Kisa då jag och grabbarna körde slalom, så himla kul. Mysiga dagar och det bästa att bara hänga med varandra,babbla,skratta, kivas och bara vara. Och jaa ryggen höll. Lite mör idag, men det är nog mer träningsvärk i ryggen och det är väl inte så konstigt kanske...


Så vi har knappt varit inne i helgen. Men sen får man det där rackarns rycket precis innan man ska gå ut...och fort går det, som jag gått och lite längtat efter depå energi kasta ut julstjärnorna. Japp, nu är dom borta och i bara farten plockade jag bort allt annat också så nu står det i ett hörn och väntar på att åka ut i boden eller få någon ny plats. Jag tycker mer och mer om att inte har så mycket framme, nu är det tulpaner och vårlökar som får hemmet att kännas lite levande och krispigt. 


De översta bilderna är hur det ser ut när man går ner för trappan, den ensamma vita kivik fåtöljen är Malvas egna fåtölj med ett eget täcke eftersom hon fäller så mycket, en lyxig kattsovplats måste jag säga...hm. Ut där blir det altan sen i vår, hur den ska bli är inte riktigt klart än. Sen är det öppet upp till övervåningen vilket ger en härlig rymd och massa ljus från fyra stora takfönster. 


Där uppe i allrummet tror jag vi vet hur vi vill ha det nu...eftersom vi kommer från två olika hem och gör en sammanslagning så har jag egna soffor och K sin så det är liten blandning och innan man vet hur man vill ha det, så ställde vi upp det vi hade och har fått vara så. Men nu börjar det växa fram hur vi vill ha det mer och mer och även energin börjar hitta tillbaka det bli absolut inget avancerat men det kommer ändå göra skillnad med en helhet. Så nu blir det till att lägga ut lite på Blocket, kul.


Ha nu en himla skön kväll! Nu blir det en kopp thé...

 Kram Malin



1 kommentar:

MITT VITA HUS sa...

Det är superfint i nya huset:)

Ha finaste kvällen!

Kram