tisdag 29 januari 2013

Helt enkelt tisdag...











Finns det något bättre än att komma hem efter en dag på jobbet?


Jo det är klart det gör...men jag menar visst är det en rätt skön känsla?! Jag är en riktig stuggris, svirar snabbt om till skönare kläder, plockar lite, fixar käk, och njuter...Jag gillar vardagarna helt enkelt! Längtar dock lite efter ljuset så man kan ta en långpromenad efter jobbet men det är inte så långt kvar nu.

En fullspäckad dag på jobbet med en himla massa möten och eftermiddagen spenderades i de nya lokalerna och med byggherrar och arkitekt och det är så jäkla kul så det är inte klokt. Det blir intensiva månader nu det vet jag men när man vet att det är för en viss tid och när man väl kommer till den allra roligaste biten dvs inredningsbiten ja då går det av bara farten och det är själva belöningen. Just nu handlar våra möten mest om ventilation och belysning servrar och switchar...hej och hå, men kul är det ändå.




Lax i ugn

Bjuder på en himla god lax som vi precis ätit,
 det bästa, den är såå enkel att göra.

Lax (fyra portionsbitar frysta hade jag idag, funkar givetvis med färsk.
1 Kräftost i burk
2 burkar Creme fraiche (lätt el vanlig väljer du själv)
2 purjolök

Strimla purjolök och lägg i en smord ugnsform, lägg över laxbitarna.
Blanda Creme fraiche med kräftost till en smet och bred över laxen som jag pepprat med citronpeppar.

Simsalabim, in i ugnen 225 gr i ca 20 minuter.

Super gott!

Idag blev det citronpasta, men pressad potatis är nog nästan oslagbart att servera till.



 Kram Malin

3 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Mums vad gott, tack för lax receptet, det ska jag laga imorgon till middag :-)

Så fina bilder, och i förra inlägget, så härlig känsla i ert vackra hus. Gillar de mörka klinkergolvet som man kan skymta på bilderna, vill byta ut vårt i hallen och jag funderar på ljusgrått eller kanske något mörkare. Ha nu en toppenfin kväll!! Kraaaam Paula ( som också svidar om när jag kommer hem från jobbet till mjukisar el träningsbyxor :-))

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Vilka fina bilder från ert fina hus! Visst är det mysigt att vara hemma med alla killar;-) lät gott det där, det ska jag prova. Kram Victoria

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Så härligt att komma hem, svida om till mysisar och plocka undan lite, köra en sväng med dammsugaren och sen slinka ner i soffan en liten stund innan det är dax för kvällsmat. Nu är det faktiskt ljust både på morgonen när vi går och när vi kommer hem. :)

Ha en fin vecka!

Kram Caroline