fredag 19 april 2013

Inspiration sommar...




Visst längtar man efter att hänga tvätten ute...




 Och den här bilden har inspirerat oss så så ska vi göra på framsidan till vår entré, stora stenplattor på gårdsgruset, så kanske man kan behålla några finskor som man trots allt har på sig ibland...







En ute dusch ser ju så härligt ut...


foton: hämtade från nätet

Inspirationsbilder på altaner och olika varianter av insynsskydd kan man inte få för mycket av när man står i just det skedet som vi gör nu.




Å så blev det fredag igen!


Själv har jag varit hos doktorn och gjort service, det skulle man nog göra lite oftare. Lite olika medikamenten fick jag med hem så det ska nog bli ordning på kärringa tillslut. Vilken långdraget skit man åkte på...men bara att kunna andas lite bättre igen gjorde ju susen, tröttheten lär väl sitta i ett tag till.

 Idag bjuder jag på lite härliga sommarbilder fredagen till ära. 
För viss längtar vi ut nu, som bara den kan väl säkert tilläggas!

I eftermiddag kommer grävskopan hit för att börja röja på vår baksida. Även förbereda med att sätta plint till vår blivande altan.
 Oj oj oj så skönt det ska bli att få bort geggamojan och denna stora jordhög som legat där sen vi flyttade in.


Så här ser det ut idag när vi öppnar altandörren från köket, ingen vacker syn direkt. Men det kan bara bli bättre... 





Njut nu av helgen, jag ska bara kurera mig och bara ta den väldigt lugnt... (min starkaste sida, "not" men jag jobbar på det...)

Trevlig helg! 


Malin



2 kommentarer:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Nu i helgen har jag hängt tvätt ute. Härligt och kläderna doftar så gott sen. :)
Kul med trädgårdsarbete, själv försöker jag få i ordning på vår trädgård, men allt är så dyrt tyvärr. Får ta lite pö om pö.
Krya på dig!

Kram Caroline

ANNETTE sa...

Så härliga bilder, visst längtar vi nu till värme och sol. Att bara kunna öppna altandörren och äta och leva utomhus.

Lycka till med altanen och ha en bra vecka!

Kram
Annette