onsdag 22 maj 2013

Nordens olivträd...




Utanför köksfönstret blommar päronträdet för fullt, sagolikt vackert.








Stenmuren likaså översållad av rosa och vita blommor...












Å så var det väl det här jag egentligen skulle skriva om idag...







Det brukar kallas för "Nordens Olivträd" 


Ett silverpäronträd har jag önskat mig i många år...



När jag var i blomsteraffären igår kväll för att köpa lite perenner till nya rabatten så stod det ju där...och ja så fick det bli. Det jag inte tänkte på när jag betalat var att jag hade min lilla Nissan Micra och den är ju inte så stor... Men in kom det, man fick bara trixa lite som jag bara tror att vi kvinnor kan. Tur att ingen såg mig. Och min sambo, oj oj han var impad, för när han kom hem stod det ett träd på gruset och han undrade just hur jag fått hem det ha ha..



Nu är det i alla fall planterat på framsidan av huset, tror det kan bli fint till perennerna som jag inte köpte. 



Kram Malin


Inga kommentarer: