tisdag 1 oktober 2013

Sista sommardagen...

















För två veckor sedan tog jag dessa bilder, det ser ut som det är högsommar.
 Nu har vi plockat in alla möbler utom kyrkbänken som får stå kvar som sittbänk även under vintern.


Lavendeln som jag planterade nedanför trädäcket hann aldrig blomma, så är det när man köper in ett helt gäng typ 30 stycken till bra pris och så var det ju pytte pytte små plantor, men nästa sommar då har vi nog en lavendelhäck nedanför...

Har ni planterat höstlökar ännu?!

I helgen hann jag faktiskt sätta lite lökar, vita tulpaner, vita allium och alla möjliga varianter som jag inte vet namnet på. Att plantera höstlökar ja  det är sånt man lätt glömmer bort och kanske inte tycker är så viktigt, viktigt är det ju euf inte men ack så ljuvligt när våren kommer. 


Jag tänkte stoppa ner lite i gräset runt frukträden nu när de säljer ut lökarna till halva priset, det brukar dom göra i mitten av oktober och det funkar hur bra som helst...


Vi hörs snart igen!

Stor kram till Er


Malin



1 kommentar:

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Så fint ni fått det, en riktig dröm!
Hoppas allt är bra, Kram!

Caroline