lördag 7 januari 2012

Flyttkartong och packning av jul...



En god kopp kaffe tända ljus, morgon tv´n surrar lite i bakgrunden, Clifford snarkar och katterna sussar lite här och där... Livet på en pinne och jag njuter...


Det blir en liten luffs promenad med hunden, han mår mkt bättre men ska inte gå några långa promenader... Sen blir det att börja plocka ner lite julsaker, ner i kartonger...tänk att när de öppnas nästa gång så blir det i "nya" huset, känns overkligt!


Bara några veckor kvar här i mitt rara torp... känns lite sorgligt...älskar lugnet och charmen på landet och det har varit perfekt att bo här och läka alla sår, snart bott här i 2 år..å vad tiden går. Men nu är jag trött på fläng och resor med att hämta och lämna barnen i skolan och avstånd till deras  nya kompisar. Och så längtar jag efter att få bli en familj, att få känna mig hel och att få bo med min älskade K. Att K bor ett par hundra meter från vår tomt och att barnen går i skolan ett stenkast ifrån kommer ju underlätta en hel del... Ni hör hur jag försöker övertala mig själv att det här kommer bli kalas bra ha ha... :-)


Så jag tänkte ta fram första flyttkartongen och börja, det kommer bli en kasta hög, en förvara hos mamma tills huset är klart kartong och en ta med till vår Compact Living sammanslagning tills huset är klart...hu...tror den sista kartongen får bli så mager som möjligt om vi ens ska få plats, sen blir det kalkonmiddag med bästa mormor, tur man har dom äldre som håller fast vid alla gamla traditioner.


Dags att sätta fart!


Bästa lördagen till Er,
Kram Malin

1 kommentar:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Hej Malla, kika in hos mig så får du se att jag gett dig och dina fina blogg en award. kram Victoria