söndag 8 januari 2012

Vinterskrud...




Så skönt att ha varit ledig några dagar... Tillslut kommer energin tillbaka och man känner sig lugn och skön i kroppen. Långa promenader, middagar med familj och vänner. Äntligen kom snön med några minusgrader och fru sol tittade även fram så några riktigt ljuvliga vinterdagar har det varit inte en dag för tidigt.

Så jag kom av mig och har inte alls plockat bort julen, det är så mysigt när adventsstjärnorna lyser i fönstren med frost på rutorna och alla vita amaryllis blommar fortfarande så vackert, granen barrar inte... det får vara kvar ett litet tag till, och med 38 års erfarenhet så börjar jag lära mig att det är ett liiiitet tag kvar tills det vänder mot vår. Men några flyttkartonger blev det...

En vacker bukett från en underbar man!!! Ranunkel det fulaste namnet på en av de vackraste blommor...

Nu njuter vi in det sista av söndagskvällen!

Kramar
Malin

1 kommentar:

Jes/Vita villa vila sa...

Fina fina Malin!

Vilken underbar bukett! Visst är det mysigt nu när det är lite snö och frost, i väntan på våren så kan det lika gärna få vara så ett tag. När solen skiner blir ju allt lite roligare!

Tusen tack vännen för dina otroligt rara ord inne hos mig, de värmer massor ska du veta och jag blev alldeles glad inombords ♥. Visst är det så att man för försöka ha blogg och kommentering lite kravlöst och i mån av tid men ibland är det svårt. Tack för påminnelsen!

Ta hand om dig fina du! JAG följer din blogg :)

Stor kram Jes ♥