lördag 7 januari 2012

Ledsen...





Vilken härlig bonusdag det var igår... Idag också för den delen...och den har ju precis börjat.

Vi började med första flyttlasset igår och tog alla mina utesaker m diverse planteringsbord m.m och tänkte ställa det uppe på vår tomt...

Men när vi kom upp till tomten så var allt borta som vi hade ställt utanför vår bod...alla zinkurnor, tunnor, marschallhållare, välkommen skylt, vattenkanna... 

Vem f...n går och snor grejer sådär?! 

En uppvuxen tomt med bod och nåväl vårat hus är ännu inte uppe men vadå, det är en gärdsgård och en stenmur runt så den är ju inte helt öppen...

Det var bara att vända med lasset och förvara på annat ställe och jag blev så jäkla ledsen faktiskt, det är inga dyra saker, det är saker från Vadstena Antik och saker som betyder något för mig, och min lilla kli räddning under tiden då det kommer dröja ex antal månader innan huset är inflyttningsbart...min lilla friszon att få börja fixa med något som blir vårat gemensamma något som vi verkligen drömmer om... Blää... 

Tur jag hade tagit några foton förra veckan på grejerna...det är säkert någon som känner sig träffad det är jag helt övertygad om... Suger efter 15 år och bott på landet att behöva beblanda sig med civilisation som inte kan hålla fingrarna i styr...

Grr...

Malin



1 kommentar:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Näe va trist! Man tror inte det är sant. Jag vet hur det är när man hittat fina grejer som man ser framför sig var de skall pryda sin plats, och dessa är svåra att ersätta liksom.. kram kram till dig. (Vi får åka på vårtur till Vadstena och se om vi kan hitta nya fina grejer..)